9 May 2004

Supersöndag blev Sopsöndag

Jag har multum att göra i båda mina kurser, så jag har haft lite småångest för idag. Först DIF-Kalmar i fotboll och sedan Sverige-Canada i hockey. När skulle jag hinna plugga?!? Svar: lite emellan, lite i periodpauserna... fin plan för en supersöndag.

Vet inte vad det var för fel på DIF idag (heller) men torsk 0-3 (!) på Råsunda gjorde mig ju lite butter. Med facit i hand hade jag kunnat stanna hemma och läst.

Tja, och jag vet inte vad det var för fel på Sverige heller, för nu har jag slängt bort ytterligare ett par timmar! Vadihelvetesjävlar, man KAN inte sluta spela mot CANADA när man bara leder med 3-1. Säger bara, för två mål med så lång tid kvar äter kanadicker upp till frukost. Det vet väl alla. Väl?

Nåja, det h-a-d-e ju kunnat bli skoj idag... nu går jag och lägger mig istället.

Förresten, det var fasligt vad med bebisar i Canadas lag! Det är nog det charmigaste jag sett - en hel laguppställning med barn på armen. Skulle ha hänt på 80-talet, he, he.

=========================================
Dagens citat: "Enligt Irakisk lag får bara skyldiga dömas till döden"
(en Irakisk snubbe som jobbat i ett fängelse, Agenda på tv2, avd. vad döms de oskyldiga till då?)

No comments: