31 May 2004

Förkunnande av en religiös kvinna

Jag älskar Djurgården. Jag tror på föreningen som en sammanslutning av likasinnade, förenade av vår gränslösa kärlek för fotboll, uppfyllda av den inre frid bara en seger kan ge. Vi står enade under skölden i kampen(framförallt gentemot ärkefienden på tre bokstäver). Genom lojalitet, engagemang, tro och stöd är vi del i strävan efter evig salighet, även kallad Lennart Johanssons pokal. Jag är övertygad om att vår förening spelar fotboll i enlighet med hur fotboll ska spelas. Vårt spelsystem ligger närmast den sanna tolkningen av fotboll. Jag tror på våra ledare, jag tror på Djurgårdens filosofi. Jag skall inga andra klubbar hava jämte Djurgården.

Jag är Djurgården evigt trogen. Jag ämnar gå på alla matcher. Jag vill förkunna vad Djurgården står för. Jag vill leva i enlighet med Djurgårdens filosofi. Nu ska jag boka Stockholms Stadion och en vigselförättare.

Jag ska bli Djurgårdens brud.

Man kan ju tydligen gifta sig med vad som helst.

No comments: