5 May 2004

Idag läser jag tidningen

Tydligen har min prenumeration på DN gått ut så jag köpte Expressen för att få tv-bilagan. Det är inte ofta jag läser tidningen i pappersformat har jag kommit på. Det var rätt trevligt! Nåväl, trots min skumläsning så blev jag lite förvånad över alla märkliga meningsbyggnader.

På sid. 27, ang. den friande HD-domen, står i ingressen:
Den 37-åriga kvinnan hade sex med minst olika män.
Betyder? Vad kan hon haft som mest då?

På sid. 4-5 i sportbilagan står en stor rubrik:
Babis: Jag är hög lön.
Ormet kruper?

Vidare så känns det ju underbart att två små snorvalpar på 11 år är bättre i matte än en själv. På sid. 28 står det att de är bäst i landet och man kan mäta sina egna krafter i 3 uppgifter. Jag räknade på fingrar och försökte tänka logiskt men tror ni inte jag hade fel på alla 3! Tur man inte blev ekonom...

På sid. 33 skriver man, än en gång, om de omoraliska godiscigaretterna. Jo, lakrits- och chokladcigaretterna vi lekte med när min generation var barn är ju en sak, men nu finns tydligen godiscigaretter som ryker! Allvarligt?! Sånt går liksom inte att försvara idag.

Till sist har jag fått en ny favoritskribent. Har ju inte vågat gå utanför dörren efter HD's dom i Tumba-målet igår, p.g.a. den starka "allmänopinionen". Idag ser jag till min glädje att Anna Dahlberg på ledarsidan är inne på samma tankegångar som jag själv. Det ÄR en knivig situation och jag vet faktiskt inte hur jag velat att den skulle sluta, för hur den än hade slutat hade det funnits ett "å andra sidan". Typiskt tentafråga faktiskt...

No comments: