28 May 2004

Dagens smakupplevelse

Jag åt pannkakor med hemlagad hjortronsylt och en liten klick grädde till lunch. Att något kan vara så vansinnigt gott! Man vet att man är halvvägs till himmelriket när man sitter ensam i ett kök och för varje tugga bara stönar "mmmmm"... Om bara inte de små gula smaksensationerna var vaktade av miljoners knott och mygg och själva plockprocessen var så förjordat tråkig så skulle jag utan tvekan lägga en semestervecka i *attjo*skogen några mil utanför *mummelmummel* i Norrbotten varje år.

Några timmar senare stod jag med två plåtar kanelbullar som skulle få Pressbyrån att bli grön av avund. Jag trodde inte det var möjligt, men för andra gången samma dag var jag på väg att lyfta från golvet. Nybakta kanelbullar med kall mjölk borde vara en mänsklig rättighet.

No comments: