19 May 2005

Ack dessa bostadsbekymmer

F***. Jag antar att det ar sa har du lar dig laxor. Jag har nu lart mig att jag nog skulle ha varit arlig fran borjan.

Objekt 5 SMSade nyss att de tyvarr inte kunde ge besked forran pa sondag om lagenheten. (Jag antar att de bokat in annu fler visningar i helgen...) Jag ska hora av mig till objekt 1 fredag eller lordag och bestamma vilken dag jag ska flytta in. *suck* Jag borde (naturligtvis?) ha varit arlig och sagt att jag vantar besked fran en annan, pa sa satt kunde jag nu be att fa skjuta upp med att bestamma nagot till sondag.

Att 5:an skjuter upp beslutet betyder ju tyvarr att de troligen vill invanta fler spekulanter. Det positiva ar ju att de meddelade mig pa det satt de gjorde, vilket betyder att jag inte ar ute ur bilden. Vore jag det kunde de ju bara ha sagt att de valt en annan.

Dilemma. Nu maste jag forhala kontakten med 1:an till sondag (vilket iofs inte ar omojligt eftersom han sagt att han ar i Edinburgh pa lordag), men som en tredje komplikation ska jag betala pa vandrarhemmet idag och det vore ju bra att veta om jag ska betala for 3 dagar eller en vecka. Betalar man for en vecka far man 2 dagar rabatt, men jag kan inte komma pa sondag och krava den rabatten. Dessutom hatar jag att vara en bastard och det skulle inte kannas bra att dra mig ur pa sondag - nastan en vecka efter att jag latit honom tro att jag ar beredd att flytta in. Ah shite...

No comments: