7 May 2005

Lite av varje

Borjar bli smatt vansinnig pa att blogga fran bibblan. Deras sakerhetssystem tillater nastan ingenting! Sa fort jag skriver ett lite langre inlagg sa vagrar den posta for att det ar "for manga fula ord". Vafanihelvetesjavlar! Losningen vore ju att blogga pa engelska, men da finns ju ingen vits med att ha den svenska bloggen... Losningen tror jag istallet ar att maila inlagget till hotmail, fiska upp det pa jobbet och posta dar, for dar har de inget fula-ord-forbud men vill de inte att man anvander disketter, vilket man kan forsta. Krangligt, jovisst serru.

Ser fram emot ikvall. Det ska komma en grupp missionarer fran USA och stanna en vecka. William placerade tva av damerna i mitt rum, han trodde det skulle passa mig... Ha, ha, fragan ar om det passar dem. Tydligen kommer de fran en frikyrka som ar valdigt konservativ. Jomentjena. Vi far val se hur lange de star ut med oss moderna manniskor... :)

NU kanner jag mig forresten hemmstadd "pa riktigt". Har fatt bankkortet och har satt in lite kosing sa jag slipper betala 30 spann varje gang jag gor ett uttag. Smidigt att satta in pengar; de drar kortet och jag slar koden, inga blanketter och sant. Nagot for Nordea? Trots allt, det ar ju sa man satter in pengar pa ICA-banken odyl, sa varfor skulle det inte funka pa en vanlig bank?

Valet ar over och jag tycker det ar lite trist. Det har varit skitskoj att folja! Britternas torra humor ar fantastisk och valreklamen har fatt mig att skratta flera ganger. ("Vill du vakna upp med den har mannen pa fredag?" och sa en narbild pa Ron Howard. Eh, naaa. A andra sidan vill jag inte vakna upp bredvid Tony Blair heller... brrr.) For att inte tala om intervjuerna pa tv.

OH, det ringde en man i fredags och nar mannen han sokte inte var pa kontoret sa borjade han prata med mig istallet. Han var jattetrevlig! Han tyckte jag lat trevlig och foreslog att jag skulle komma till London istallet, jag vantade bara pa att han skulle bjuda ut mig... Hi, hi, det ar kul med lite telefonflirt!

No comments: