12 May 2005

Jakten pa den perfekta bostaden

For tva dagar sedan tittade jag pa en lagenhet som var helt ok, billig hyra (£310 inkl allt) med internet, tv, dvd och en trevlig flatmate, men den lag lite off for mig och dessutom hade den ingen frys. Hur kan man INTE ha en frys?! Ju mer jag tankte pa det desto storre nackdel blev det. Jag kan inte kopa billigt och frysa in, jag kan inte laga mat och frysa in. Det blir helt enkelt krangligt och dyrt att inte ha en frys.

Battre an att bo pa vandrarhemmet dock, men fragan var om jag skulle bo dar "sa lange" eller vanta och bara behova flytta EN gang.

Var och kollade pa en annan lagenhet igar och det var ett riktigt lagvattenmarke. Tva killar har bott dar i 4 ar och jag lovar att ingen av dem vare sig stadat eller diskat under den tiden. Moblerna var riktigt schaskiga och sangen i "mitt" rum sag ut som den gor pa billiga bordeller pa film. Det var flaskor overallt, ovadrat, inpyrt, fuktflackar och helt vedervardigt. Jag gick innan visningen var over.

Pratade med min Tjeckiska roommate och sa att jag inte visste hur jag skulle gora. Hon menade att jag var dum om jag inte tog den forsta lagenheten, for jag skulle i alla fall inte hitta nagot battre. Jag vet inte hur levnadsstandarden ar i Tjeckoslovakien, men jo, jag kan faktiskt hitta en lagenhet med frys har...

Kopte The List idag och redan nu har jag ringat in 10 annonser som ligger battre till, har bra hyra och sakert har frys ocksa. Jakten fortsatter.

Det ska nog inte behova bli som for min bekant i NY. Hon kunde fa hyra for halva priset om hon gick naken hemma pa kvallarna. "inga sexuella aktiviteter inblandat" stod det i annonsen och mannen bedyrade att han var helt normal... jo, det later ju sa.

No comments: