19 May 2005

Den viktigaste investeringen avklarad

Glomde saga att jag nu skaffat UGC Unlimited Card; Kortet som var min basta van forra gangen jag bodde har. Det ar ett genialt kort. Du betalar £9.99/manad och far se hur mycket film som helst. Minimitiden for kontraktet ar 12 manader. Med tanke pa att det normala biljettpriset ar £5/6 for vuxna sa gar kortet jamnt upp om man gar pa tva filmer i manaden - och det ar ju lugnt att man gar pa fler an sa! Framforallt nar man har kortet, framforallt nar UGC har 18 salonger och visar bade blockbusters och smalare filmer, framforallt om man bor i centrala Glasgow sa att man lika garna kan ga dit som ga hem och kolla pa Coronation Street. Dessutom kan jag anvanda kortet pa i princip varenda UGC bio i hela UK och Irland. Om jag aker pa regning semester eller sa.

Jag var grymt missnojd med forra kortet, fotot pa forra kortet, for jag hade dubbelhaka. Jag vet inte om det blev sa mycket battre den har gangen... Killen flashade mig i ogonen med digitalkameran sa jag fick vita prickar framfor ogonen.
"Ar det ok?" fragade han och visade en mork bild - med vita prickar sa klart. Jag var inte snabb nog att be om en andra chans innan han forsvunnit. Resultatet blev; en drogad efterlyst seriemordare. Jag kommer inte bli inslappt pa en enda biograf, jag lovar...

No comments: