23 May 2005

Och resan gar... tvars over stan.

Ok, jag antar att jag inte kan fly varlden resten av mitt liv, men det ar ju sjalva fan ocksa... Precis som 2003 - fast varre. Den har gangen torskade vi verkligen, helt pa egen hand. Dessutom tycker jag, till skillnad mot chefen, att vi var absolut CRAP igar. Det var inga mastare pa planen, det sager jag bara. Det verkade som om laget var radd for att forlora. Passningarna hade ingen adress, vi anfoll med EN man - resten kom en vecka efterat och den dar gnallspiken Bellamy, han drev mig till vansinne. Ja, hela puben faktiskt, for vi stod upp gemensamt och vralade "SHUT UP" at honom flera ganger.

Det kanns bara sa kymigt. Tva ganger har jag varit har, tva ganger har vi torskat titeln i sista omgangen. Jag har bevisligen daligt inflytande pa laget. Jag borde kanske flytta... till Tyskland eller nat.

...

Men det kommer ju inte handa. Daremot ska jag flytta tvars over stan. Jag satt pa bion i fredags nar objekt 5 SMSade och sa att rummet var mitt.

Jag vet nu hur det kanns att ha dubbla kanslor.

Ena sekunden jublade jag som tokig over Den Perfekta Lagenheten, andra kande jag mig som en rutten fisk som drar mig ur objekt 1, han som var sa himla trevlig. Gjorde ett andra besok till 5:an och... nej, jag kunde verkligen inte hitta nagot fel med den. Frasch, modern, har allt, valmoblerad, trevliga flatmates. Killarna forstar verkligen vad som ar viktigt; telefon, bredband, kabel-tv, DVD, var sin soffa att ligga i... Anstranger jag mig skulle jag kunna klaga pa att det ar 3 vaningar utan ledstang, men det kanns fjuttigt, eller pa att det ar i East End, vilket inte ens ar halften sa charmigt som West End, men det innebar ocksa att vi KAN ha ett vardagsrum, i West End maste man hyra ut det ocksa for att ha rad med hyran. Dessutom ligger lagenheten langs en gata med servicebutiker och videostalle, busshallsplats utanfor porten, det tar 15 min att knalla in till city och lika lang tid till Celtic Park...

(For er som vill veta; jag kommer bo i Dennistoun, precis bakom Necropolis och Glasgow Kathedral - och Tennents bryggeri. :-)

Jag madde prutt nar jag SMSade 1:an och forklarade laget, jag kande mig som ett as som drar mig ur efter att "nastan" sagt ja 5 dagar tidigare, for vem vet hur manga han nekat visning p.g.a. det. Det varsta var att killen var helt cool med det. Jag svarade att jag nastan matt battre om han inte tagit det sa bra utan gett mig ett "fuck off" for min daliga stil (jag hade trots allt varit beredd att flytta in direkt). Da textade han "fuck off" tillbaka, med en smiley. Ah, jag tror jag forstar folk som gor slut och sager "men vi kan val vara vanner", for det ar precis sa jag kanner med den har killen. Tja, vi kommer val stota pa varandra pa Lidl, vi kommer bara bo ett par kvarter ifran varandra... Jag flyttar pa lordag forresten. Tjoho!

Fast jag undrar om killarna ska visa sig kaka bebisar till frukost eller nagot, for allt verkar klaffa lite f-o-r bra...

Och nu maste jag lara mig stan fran andra hallet. Det kanns lite markligt; jag ar ju Hemma i West End. Jag kan gatorna, bussarna, affarerna, jag kan knalla hem i somnen pa natten... Nu maste jag lara mig nya bussar, nya smarta hemvagar - och hela perspektivet blir ju tvartom pa nagot satt. A andra sidan, pa det har sattet blir jag ju hemmastadd i HELA stan. :-)

No comments: