18 May 2005

Jag har fatt ett hem!

I mandags fick jag veta att objekt nr 3 ville att jag skulle flytta in. Jag tror verkligen att vi skulle ha jatteskoj, men jag tror ocksa att jag verkligen inte skulle gilla att kaka vid skrivbordet tva ganger om dagen. Det kandes mest arligt att tacka nej och hoppas pa objekt 1 och 5.

1:an meddelande mig igar att han jattegarna vill att jag flyttar in. Det ar ju toppen, jag tror att jag skulle trivas bade med honom och lagenheten - men jag vill ju allra helst bo i objekt nr 5, som fortfarande har nagra visningar kvar och hor av sig tors/fre. Jag hade dosvart att veta hur jag skulle svara 1:an utan att branna skeppet. Skrev 2 alternativa svars-SMS dar jag i det ena var arlig och sa att jag vantade svar fran ett dromobjekt och hoppades att jag inte "blow it" genom att onska respit till fre. I det andra korde jag forhalningsteknik och sa att jag fortfarande var jatteintresserad, fragade om det var pappersarbete att gora och nar jag kunde flytta in.

Sedan kom svarigheten; vilket SMS skulle jag skicka? Inte fick jag nagon hjalp av folk jag fragade heller for de delade upp sig ganska precis 50/50 mellan de bada alternativen. Jag hatar sant har... Var till slut feg(?) och korde alternativ 2, och det fick onskat resultat i alla fall; vi kom fram till att jag skulle hora av mig fre/lor om inflyttningsdag.

Far man onska att bli en bastard nu? Jag skulle jattegarna vilja behova dra mig ur det har... objekt nr 5 vore ju sa otroligt perfekt... fortsattning foljer.

Positivt dock; i vilket fall som helst ar mina dagar pa vandrarhemmet raknade nu. Jag kommer inom kort flytta till ett riktigt hem! Tjoho! (He, he, kanner mig som Annie ungefar...)

No comments: