4 May 2005

Gladjens dag for en fotbollssupporter

Igar skramde jag slag pa halva vandrarhemmet. Herregud, Liverpool-Chelsea, returmatch i semifinalen i Champions League, jag ar Liverpoolare, det ar KLART jag inte kan se matchen under tystnad!!!

Vid ett tillfalle kom kines/amerikanskan in och rynkade nasan; "that's not how women behave". Jag bara skrattade at henne. En fotbollssupporter har inget kon.

Idag ar jag av forklariga skal pa stralande humor (Liverpool vann 1-0). An battre blev livet nar chefen for 10 minuter sedan meddelade att jag nu har en biljett till Hearts borta nasta sondag. Jag ska pa bortamatch med Celtic! (Jag vagar dock inte rakna ut om vi kan sakra titeln dar... det ar sa mycket omutifallatt...) Han moter upp mig i Edinburgh och vi ska ga pa Celticpub fore matchen.

Hm, det ar nastan sa att jag funderar pa att investera i en matchtroja trots allt... om jag blundar sa kanske jag tror att jag har rad.

No comments: