6 August 2004

Fredagsfyran, v. 32

Tema: blogg

1. Vad är en bloggs främsta styrka?
Den går inte genom något filter eller någon censur utan författaren har stor frihet att skriva om vad den vill. Obekvämt eller inte.
2. Finns det någon fördel gentemot mer traditionella media?
Samma svar som ovan.
3. Känner man, som innehavare av bloggen, något ansvar inför läsaren?
Tja, vill man ha kvar den/dem man har får man ju se till att producera lite vettigt någorlunda kontinuerligt. Sedan beror väl typen av ansvar på vilket slags blogg man har.
4. Vad säger du om Sudan-affären?
Att den där snubben måste ha en högre tanke om bloggvärlden än vad jag har. Jisses, ingen jag känner vet ens vad en blogg är! Så att de skulle ha en sådan otrolig makt tror jag inte på. Det är nog bara så att bloggare gärna vill tro att de har större inflytande på världen än vad de har. Men vad gäller Sudan har jag nog mitt på det torra för jag har nämnt katastrofen både på min engelska och svenska blogg.

Hm... jag tar nog inte bloggandet på lika blodigt allvar som de här frågorna verkade hoppas på. Men, men. Har det inte varit lite väl mycket dunka-varandra-i-ryggen-frågor om bloggande på sista tiden?

No comments: