14 August 2004

Kulturlördag

Har länge sett fram emot att se La Strada (Parkteatern), har inte sett filmen, men hade förstått att det skulle vara en entimmes pjäs med inslag av "lite cirkus". De spelade i Margaretaparken, som jag varit i en gång tidigare, och jag messade mina två kompisar att vi skulle ses på Sandsborgs t-banestation. I ett mail skrev jag att det låg på Hagsätralinjen. Tja, så jag åkte ut mot Hagsätra och upptäckte att stationen hette Sockenplan! Ringde genast mina vänner, som stod i Sandsborg punktligt och fint. Ibland blir man trött på mig för mindre. Men vi sågs till slut.

Precis när teatern började började det regna, det blev ett avbrott och sedan körde man igen. Efter halva pjäsen började det regna igen och man avbröt "för gott". Vafan... nu missade man ju slutet ju! Fast hellre det än att skådisarna halkat och brutit nacken eller elektroniken gett hela publiken en stöt.

Mina vänner åkte hem och torkade, själv hade jag ingen lust alls att åka hem. Så jag torkade inne på bion istället. Såg "I, Robot" och den var väl... sådär. Mycket fåniga förnumstiga "var är mänskligheten på väg" och otrooooligt enerverande produktplaceringar. T ex; filmen utspelar sig 2035, Will Smith köper ett par antika pjuck: Converse anno 2004... som visar lite väl ofta i bild. Och den antika CD-spelaren från JVC fick också en lite väl framskjutande roll. Men, men, alla animerade robotar skulle väl finansieras på något sätt.

Nu har jag köpte med mig lite Ben&Jerry hem, så imorgon efter DIF-Halmstad tänker jag äntligen sätta mig ner och kolla på "A month in the country" som kom i tisdags. Någon som minns Colin Firth anno tidigt 90-tal? He, he, den här filmen är ifrån 1987...

No comments: