15 August 2004

Söndagsdagbok

Jävla OS. Hade tänkt knåpa på jobbansökningar och skriva smarta bloggar idag. Kröp upp i soffan med datorn i knät och slog på tv:n vid tiotiden i förmiddags - och började titta på gymnastik. Gymnastik! Vet ni vad jag svarar när folk undrar vilka sporter jag gillar? "Allt utom hästsport, konståkning och gymnastik." Och när Wagner (Wegner? Wigner?) slutat strutta runt tittade jag på boxning, judo, simning och seglande jollar! Allvarligt... Men cykelkommentatorn var så vilsen att jag bara blev irriterad, så då knäppte jag av.

Åkte iväg för att jobba på DIF-Halmstad. Tur att man har så bra koll. Min grupp var ledig... Tja, lite snabba samtal och så träffade jag Linda och syrran och gick som vanlig publik. Inte ofta man gör det, inte! Snygg häck Dembo Tourray har förresten. :-)

Vid en hands började vi prata om Maradona och "Guds hand". Vi kom fram till att vi vill ha en t-shirt där det står "Gud kan själv". Ja, ja, jag tyckte det lät som en kul idé i alla fall.

Mitt under matchen berättar syrran att man misstänker att morfar (75 år) har ALS. Vet inget om det mer än att man förtvinar och att den där tv-kvinnan hade det. Tänker ta en sväng på internet och läsa in mig. Längre tänker jag inte tänka än. Än så länge är det flunsan, as far as I'm concerned.

Fick skjuts hem av pappa i hans nya, fina bil. En silvrig Ford Mondeo där man kan välja om man vill ha automatlåda eller växellåda - och då växlar man med knappar på ratten! Låter som att Carina ska ut och köra bil ganska snart...

När jag kom hem och tog av mig t-shirten kände jag något märkligt. Tröjan luktade av en blandning av ny bil och tobaksrök! Vilken blandning.

Oh, har köpt 6 nya DVD för summa 400 spänn. Det blir ingen titt ikväll, men Narc åker på rätt snart. Den är BRA. Och sedan tänker jag dregla till Ewan McGregor i "Blue Juice", men jag kan inte tänka mig i min vildaste fantasi att den är någe bra... Vad skönt att filmsamlingen börjat växa igen. Jag var nästan orolig där ett tag.

No comments: