9 April 2004

Fredagsfyran, v15

1. Kan en blogg ha någon samhällsnytta? Vad?
För att komma med i en tidning krävs det en hel del, men en bloggare kan belysa och föra fram saker utan kontakter. Det enda kruxet är väl om någon läser det... Någon som skriver nåt om nåt han behärskat kan allt lära andra ett och annat. Svårigheten är att veta vem som vet något och vem som bara svamlar... Generellt tror jag det krävs större läsarkrets än vad en blogg har för att beröra allmänheten. Men bara det faktum att vem som helst kan sätta upp en blogg och uttrycka sina åsikter är sämhällsviktigt nog. Yttrandefriheten och tryckfriheten i ett nötskal.
2. Nämn en person du skulle vilja började blogga och förklara dina skäl.
Min yngste bror. Han är en riktig liten filosof och hade en jätteintressant sida förut, som han la ner. Jag skulle vilja läsa hans tankar och funderingar igen.
3. Nu finns det texter, bilder och ljudspår på bloggarna (och annat också kanske). Vad blir nästa steg?
Vänta nu, vad är det då för skillnad på en blogg och en hemsida? Jag vet inte vad nästa steg är, småfilmer kanske?
4. Vill du på något sätt utveckla din egen blogg?
Japp, räknare, kommentarer, bilder och fler sidor. Tja, skulle helst vilja ha en hemsida, men jag kan inget sånt.

Påskspecial:
- Vad bör finnas i ett bra påskägg?

Riktigt kvalitetsgodis. Inga äckliga nougatägg, sockerägg, sega stekta ägg och annat billigt påskgodis.

No comments: