27 April 2004

Nu är det sluuuuuut....

Det finns inget härligare än att gå runt och shoppa med en 20 kg ryggsäck på ryggen. Men det går! (Även om man får ett koppel vakter efter sig i butikerna...) Effektiva som vi var hade vi dessutom rekat hela Oxford street och kunde klara av våra måltavlor i rask takt. Dessutom fanns inte så himla mycket kläder vi ville ha... Sommarmodet är tydligen väldigt mycket pastelligt 50-tal och.... jag kände inte riktigt att jag var redo för prickiga kjolar och rosa toppar än.

Varför har inte flygplatser ett par bagagevågar uppställda? Nu står man ju och svettas i kön för att man inte vet hur mycket man shoppat. (och vet hur mycket man ska smussla undan i handbagaget.) Vi klarade oss precis, med 300g till godo, men det var värre för mannen framför oss. Nåja, han får ju skylla sig själv, för någonstans måste han ju ha anat att han hade övervikt. Nånstans under de 40 (!) kg han packade ner!

Dum som jag var missade jag att ta ut linserna så jag såg (inte) fram emot en tvåtimmars flygning i vaket tillstånd. Jag har somnat med linserna i förut och det är ingen höjdare... Problemet är att jag har väldigt lätt för att somna under resor och just idag var jag rätt trött i huvudet och orkade inte spela spel. Så... vad göra? Sicken tur att jag hade Richard III. Det är ett bra tips faktiskt, att lyssna på en radiopjäs. Den här kom igång riktigt ordentligt så naturligtvis landade vi när det var som mest spännande. Typiskt!

När jag så kom hem vid midnatt var det bara det roliga kvar - packa upp högen av filmer och böcker och få in dem i bokhyllan. Vilka fynd jag gjort! Jag menar, LOTR Two Towers - extended version - för ca 250 spänn, filmer jag inte ens kan få tag på här i Sverige, tre pjäsböcker för samma pris som en i en vanlig bokhandel... ja, och så dräkten dårå.

Som alltid vill man inte att något kul ska ta slut. Det tristaste med den här resan är att redan imorgon kommer den bara vara ett minne. Men ett otroligt kul minne. Vad var det det hette nu igen, Mia? All's well that ends well! :-D

No comments: