18 April 2004

Söndagsrapport

Dagens melodi: I denna ljuva sommartid. Jag är lite halvstolt över att jag lyckades plocka ut i princip hela melodin på munspelet på första försöket. Så jag lag kvar i sängen i nästan 20 min och smakade på sommarkänslorna.

Dagens insikt: Jag har inte gjort ett skapandes dugg idag - trots att jag gick upp redan vid åtta för att hinna göra så mycket som möjligt på mitt dödligt dödstråkiga "examinationspaper".

Dagens beslut: Att städa, så jag åtminstone kan känna att jag fått något vettigt gjort.

Dagens glada upptäckt: Jag har kommit över en liten rysk peng så jag tänkte starta en ny myntsamling. Bestämde att kaktusskålen jag fått av Jenny skulle passa perfekt till det. Släppte ner myntet. Istället för ett *fomp* hördes ett *kliklick*. I skålen låg 13 enkronor och en femma jag inte visste att jag hade!

Dagens fråga: Vad är det för skillnad på Marsán- och vaniljsås? (Mia och jag var inne både på vaniljhalt och dialekt under våra bryderier.)

Dagens svar: Det är samma sak, men Ekströms fick namnet från den franska orten Marzan. Det är bara ett marknadsföringsnamn. Källa: Botten på Ekströms Marsánpulver, stor pack.

Dagens slutsats: Jag har haft en fullspäckad dag...

No comments: