4 April 2004

Otrogen? Jag?? Skämtar du???

Jag är en extremt trogen person. Om ni funderat på att gifta er med mig vill jag bara poängtera detta. Jag har börjat maila med en kanontrevlig man. Vi har inte utbytt mer än två-tre mail och vi har inte träffats. I samma veva som vi började maila svarade jag på ett meddelande av en annan man, han verkade lite för sötsliskig och mjäkig men jag tänkte att vafan. Nu känner jag skuldkänslor när jag svarade på ett meddelande från honom trots att jag är mycket intresserad av den förste mannen. Det känns som att jag är otrogen, fastän vi inte ens har en relation! Lite som att dejta två samtidigt, vilket är helt ok i samhällen där det är vedertagen praxis (ex USA) men känsligt i samhällen där en dejt i vissa situationer närmast betraktas som en inledning på ett förhållande (ex. Sverige). Åtminstone så som det var förr, nu kan kulturen mycket väl ha ändrats med allt inflytande från TV och film. Jag vet inte.


Men det känns lite sjukt, att börja känna sig otrogen innan man ens träffats och att känna att man är otrogen genom att skicka meddelanden. Jisses, Carina, skärp dig! Fast det är ju ett gott tecken för den blivande mannen. Gränsen går vid chat. Ja herregud...