14 April 2004

Kul idé (?)

Mitt Aktuellt testade det här idag, och då måste ju jag också göra det eftersom jag är alldeles för svag för tester och dylikt...

En svensk version av en internetfluga:
1. Ryck närmaste bok i din omgivning
2. Öppna sidan 23 i boken
3. Leta upp femte meningen på den sidan
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner
5. Lägg gärna till bokens titel och författaren


På sanning: utan att titta sträckte jag bak handen och tog "nåt" ur bokhyllan. Det visade sig vara två halvtunna och halvt ihopklistrade böcker, så jag presenterar svaret från båda.

Den anmärkningen glömde han inte och beslöt sig för att fara till Skagen år 1872.
(Skagenmålarna i nordiskt ljus; Knud Voss)

Det finns även ett framtida liv med uppståndelse från de döda.
(Tro, trend eller tragedi - andliga rörelser i modern tid; flera författare från Umeå Universitet)

Inte alls lika spännande som att ta en bok och spå utifrån ett stycke... Kanske ska man läsa meningarna ihop. Han blev oförrättad och drog till Skagen, men hav förtröstan, det blir bättre sen. Jag tror inte det här var min grej, första boken jag tog var en författningssamling inom förvaltningsrätt och den meningen var ett långt stycke med flera punkter, så jag skippade den och tog dessa två. Förresten, tredje gången gillt, NÅT kul måste jag väl få!

Den feminina motsvarigheten till lad är lass(ie).
(Skottland; Erik Frykman)

Hm, ok, då har vi i vart fall konstaterat att jag bara har faktaböcker i bokhyllan bakom mitt skrivbord...

No comments: