5 March 2004

Att älska sin kropp under tvång

Om tre dagar flyger jag med h e l a min familj till Fuerteventura. Alltså är det dags för t-shirts, linnen, shorts och sommarbyxor. Jag har ett par mörka jeans och ett par ljusa, det känns som att de ljusa är mer gjórda för sol och varmt väder. Saken är; så som modet är nu har jag inte hittat några snygga jeans med normal midja, så mina ljusa är "low cut". Slutar strax under naveln. För er 34/36:or kan jag meddela att det innebär att istället för att bara övermagen hänger utanför linningen så hänger hantagen på sidorna också över. Dessa som normala midje-jeans "håller in". Nu under vintern har det varit ok, för tröjorna har dolt det som ändå inte ska synas.

Vad gäller topparna har modefolket fått för sig att både t-shirts och linnen dels ska sluta vid naveln och dels ska de vara tajta. Allvarligt, de kan definitivt inte ha haft mig för ögonen vid ritbordet.

Mitt optimistiska jag hade hoppats på ett mirakel under vintern, så där så att jag skulle gå ner en tio-femtom kilo så handtagen försvann. Men mirakel sker bara i bibeln. Nu står jag med tre dagar kvar till avfärd och två alternativ; antingen får jag ga runt med jacka hela semestern eller så får jag helt enkelt se till att snabbt ta och lära mig att älska min kropp. Jag har tre dagar på mig!

No comments: