16 March 2004

Fuerteventura - del 8 av 8

Upp nio, lamna rummet halv elva, buss till flygplatsen kvart i tolv. Packade noga in "priten". Det man inte hade rad att inte kopa, sa att saga. Man skulle ju ha kopt mer, men jag dricker inte direkt ofta hemma sa egentligen vore det onodigt. Slutade med 750 ml Jagermeister for 144 spann, 350 ml Smirnoff for 52 och 350 ml Baileys for 75 spann. Lite godis sadar. :-)

Pa vag ut till flygplatsen fick vi veta att planet blivit forsenat pga bransletanksproblem, sa vi skulle bli "minst" 2 timmar sena. Jaha, narmsta beach vid flygplatsen?

Planet skulle lyfta fem i tre, vi kom ivag halv sju. Kul i jul. Hela eftermiddagen satt vi pa en takterrass pa flygplatsen. Jag laste en schysst bok men blev sa smatt jatteuttrakad. Dessutom var alla affarer dyra sa det gick inte att "sista minuten fynda" heller. Det enda roliga pa hela dagen var nar en Apollo-kille sa "hej da Suntrip-grabbar" till A och P. Stjarnorna hade ju kopt Suntrip tshirts och solhattar innan resan. *Skratt* De sag for sota ut. Och tror ni inte P gick pa info-motet for att stalla fragan "Far man pruta". Grabbarna Grus...

De hade en bra hamburgerrestaurang i alla fall, och vi fick en 5 euro voucher att kaka for som trost for att vi var sena. Hamburgarna inneholl sallad, tomat och ost och sedan fick man ta pasar med majonas, ketchup, senap eller vad man nu ville ha. Mycket smidigt. Dessutom kunde man istallet for pommes frites valja sallad, och det var ingen ursakt till sallad som pa McDonalds utan en riktig salladsskal! Sa jag tog tonfisksallad och blev riktigt matt for 6,85 euro, men 5 euros rabatt. Kanon.

Hemresan satt jag med mina broder och omsom sov, omsom laste och omsom kollade pa Djungelboken och Bruce den allsmaktige. Synd att jag sett den tre ganger de senaste tre veckorna bara, och saaa bra ar det inte... I en annan blogg skrev jag att jag saknade min "lilla lillebror". Idag hade vi ett sant dar ogonblick igen, nar han var tillbaka. Eller snarare da kanslan av att han var tillbaka infann sig. Jag satt lutad mot fonstret och halvslumrade nar jag kande hur P lutade sitt huvud mot min axeln och sov han ocksa. Han lutade sig inte mot A utan mot mig. Man kanske inte kan sova mot sin brors axel, men det ar alltid ok att sova mot sin syster. Det var en sadan harlig kansla av narhet. Aven nar mina armar domnade och jag inte vagade rora dem av radsla for att vacka honom.

Vi kom hem vid tretiden imorse, jag var pigg efter allt slumrande sa forst vid halv fem kom jag i sang. Min intressanta semester ar over. Jag skulle mycket garna kunna tanka mig att aka med min familj igen. Men inte till en charterort och jag skulle garna ta med mig nagon att gora saker med... Den sista bilden jag tog var ifran poolen utanfor var terrass. Det enda stallet jag inte besokte pa hela on tror jag.

No comments: