19 March 2004

Fredagsfyran, v12

Tema: hågkomst
1. Minns du vilken den första skivan var du köpte?
Den allra första som jag köpte för helt egna pengar var Def Leppard - Hysteria. Sjukt bra, fortfarande!
2. Minns du någon bok som tidigt gjorde stort intryck på dig?
Åh, hade hoppats du menade första bok jag köpte... Jag minns att Kajsa Kavat gjorde stort intryck på mig när jag var pytteliten, för jag tyckte Kajsa var som jag.
3. Vilken var den första film du såg på bio?
Vet du, jag funderade på det häromdagen. Jag minns inte om det var E.T, Annie eller Sound of Music, men någon av dem var det. Jag såg dem väldigt nära inpå varandra i alla fall. Fast mamma säger att vi var på Djungelboken när jag var 4, så jag antar det var den första. De andra var den första "icke-tecknade".
4. Vilken skiva/ bok/ film vill du ge till ett barn (ditt?) för att denne ska få en bra start på livet?
Skiva - Gullan Bornemarks samlade hits.
Bok - Totte badar. (Totte är kung!)
Film - Trolltyg i tomteskogen!

No comments: