13 March 2004

Fuerteventura - del 6

Eftersom jag inte hade mountainbiken kvar och inte bestamt nan utflykt (och alla maste forbokas) tog jag sovmorgon. Sov till halv tio eller nat. Lag sedan med mamma, pappa och J vid poolen i nastan 15 min medan jag kollade igenom broschyrerna. Vill aka till Lanzarote och besoka den dar vulkanrestaurangen vi inte besokte nar vi var dar nar jag var 13, eller grottorna som ska finnas. Men resan kosta 22 euro t.o.r och jag vet inte hur man tar sig till grottorna sjalv. Blev rekommenderad att hyra bil och da drog kostnaderna ivag... Vill ocksa aka pa snorkelsarfarí. Man aker till Lobos med gummibat, far lana vatdrakt, cyklop och snorkel och snorklar runt i laguner och kollar pa grejer. Kostar 35 euro och later kul. Men, man kan ocksa ta sig til Lobos for 6 euro och snorkla pa egen hand ju! Bestamde till slut att det var det jag skulle gora. Alltsa maste jag kopa cyklop, snorkel tankte jag klara mig utan. Sa det blev en liten shoppingpromenad. Testade simglasogonen i handfatet - funkade bra - och ville sa testa dem i havet ocksa. Fick med mig mamma ner till den lilla beachen vid hamnen. Det blaste lite val mycket, men glasogenon var kanonbra - helt vattentata! Det ar suverant for da kan jag ha linserna i nar jag plaskar runt.

Vet inte riktigt var dagen tog vagen, men det tog liksom slut utan att jag gjort nagot. Kanske ar skont med en brejk ocksa, jag vet inte, kande bara att jag forlorat en dag da jag kunnat gora nat kul. Maste vara min rastlosa sida som talar. Pappa blir trott bara av att titta pa mig, sager han, men de tycker om att hora vad jag haft for mig. Kanske deras satt att uppleva nat... Idag har jag val upplevt att jag betraktat charterlivet lite mer. Det ar verkligen inte min grej...

Mina broder har problem. De far inget ragg. Det finns namligen bara tva kategorier folk har; aldre manniskor och par. Inga singlar sa langt ogat nar. Men de har anda fatt sina fans pa hotellet. En gammal tant brukar ga forbi nar de tar en ol pa terrassen och saga "hejsan pojkar, vad ar ni uppe i nu da?" Gulligt. Assa finns tva jattesota ungar. Bob The Builder och Lisa. Jag vet inte vad de heter, men jag har dopt dem till det. Bob ar ca 2 och springer ifran farfar hela tiden och Lisa kommer med sota kommentarer hela tiden. Enligt familjen finns en rolig, dryg skansk familj ocksa, men jag kanner ju inte poolfolket... Enligt mamma rader dock strikt uppdelning, alla ligger pa "sina" solstolar. Hon tyckte de skulle gora en rockad en dag och valja nagra nya, for hon ar forst varje morgon. Men sa vitt jag vet ligger de pa samma stalle an... Ha, ha, charterfolk ar roliga.

Idag var vi tillbaka och at pa Don Camillo. Har man hittat en bra restaurang finns ingen ide att byta, eftersom vi skulle behova en vecka till for att ga igenom allt gott pa menyn. Jag har kant for grillspett ett tag, sa det tog jag idag. Tyvarr var det inte mer an ok. Lite torrt, och det roda kottet smakade lustigt. Mamma trodde att det var rokt, jag tror det var lamm eller get...

No comments: