27 March 2004

Kanske om det varit stressalfapet...

Spöade prusseluskan i två raka Alfapetomgångar. Som vanligt. Ena gången ett relativt jämnt 20-tals poäng i skillnad, andra gången med normala närmare 100. Jag tror det blir så om en (prusseluskan) är pryd och siktar in sig på svåra korsordsord som ingen (jag) hört talas om samtidigt som den andre (också jag) inte är pryd utan gärna lägger runkar om det ger sisådär 20 poäng.

Jag kände att kreativitet och poesi skulle belönas, därför godtog jag både hedås (det lät vackert med en ås mitt ute på heden) och viltbås (där jägarna samlar sina byten innan de åker hem...). Fast av någon anledning godtog inte hon det poetiska trogör (när man lägger fram tillräckligt med skäl för att man ska tro på en sak så att folk godtar skälen och tror på saken. Ej att förväxla med troliggör) och inte heller rondvill (om man jobbar långa dagar så kan man säkert bli så trött som läkare att man blir helt rondvill och inte vet vilken rond det är man går just nu...). Någon gång skulle jag vilja spela en omgång där man b a r a får skriva nypåhittade ord!