3 March 2004

I rather Charleston

Gårdagen började med en förmiddagsträning på Friskis & Svettis. Tjejen som alltid har koll på sina träningsprylar hade lyckats glömma en liten detalj - shortsen. Jag svor lite, suckade och undrade om jag skulle ge upp och åka hem eller intala mig själv att ingen skulle märka om jag hoppade in i trosorna... Eller... jag skulle ju sova över hos Lille Skutt inatt så även om shortsen inte var med så var ju nattkläderna det. Alltså gör jag som varje klok människa skulle göra i denna situation - jag jympar såklart i mina grå-blå, rutiga flanellpyjamasbyxor! Jodå, visst kollade folk lite märkligt på mig. Men vaddå, så här jympar jag alltid ju! Som grädde på moset filmades hela träningspasset (för att utvärdera ledaren) så nu skrattar de säkert ihjäl sig åt bananen i pyjamas i bakgrunden... "I'm too sexy for my shirt, too sexy for..."

Dagen slutade med hjärngymnastik och massor med kompensationstårta. Lille Skutt (Grattis igen söstra mi!) hade bakat världens godaste "barntårta" och det var precis vad man behövde bland alla finska tonsättare och amöbor i NE-spelet. Ni som gillar TP - ni kommer älska NE-spelet. Istället för 6 kategorier och pluttar ska man samla ihop 10. More is more! 4 tjejer som vägrar inse att de närmar sig kvinnoåldern (var går gränsen nuförtiden???) skapade en hämningslös stämning kring bordet. Skulle nästan vilja säga att vi i vissa stunder var jovialiskt kätterska... Bland alla andra världsfrågor kom vi fram till att polisen definitivt skulle vinna på att införa en charleston-patrull, framförallt vid upplopp. Ingen kan slåss till lite glad 20-talsmusik!

Imorse hade Lille Skutt, Linda och jag en sån där härligt kollektiv frukost. Även om jag var trött som en gnu och min hjärna kändes som potatismos så kändes det bara härligt att vara tre. Skulle jag definitivt kunna vänja mig vid.

Åh, och som på beställning visas en trailer för Big Fish på tv just nu. Jo, Ewan McGregor skulle jag också kunna vänja mig vid...

No comments: