15 June 2004

5-0

När Djurgården nu funderar på att bygga en egen arena så föreslår jag att de tar en titt på den i Lissabon. Jag gillade starkt Vindbryggorna mellan läktare och innerplan. De eggar inte bara fantasin utan ger även utsökt säkerhet mot planinvasioner, pricken över i vore lite krokodiler i vallgravarna också. Bygg ett Klocktorn i varje läktarhörn och låt byggmaterialet vara livstidsbeständiga stenblock, i den miljön vore det helrätt med publikvärdar med svärd och sköld. Namnet säger sig självt - Stadionborgen!

I Giganternas Kamp kan nu meddelas att Larsson leder över Ljungberg och Ibrahimovic med siffrorna 2-1-1. Fortsättning följer på fredag.

"Där hade ju domaren kunnat välja att blåsa straff."
"Ja, det hade han."
"Men det gjorde han inte."
"Nej, det gjorde han inte."

(Perlskog och Kåmark i toppform...)

Iste, popcorn, chokladask och två tjejer insvepta i Sverigefärger, uppkrupna i soffan framför tv:n - en bild från en EM-kväll någonstans i Sverige.

Jag brukar hålla låg profil vad gäller domaren, men hur dömde han egentligen?!

Det känns fortfarande fel att se Larsson i nr 11. Larsson har nr 7. Petrov fick ju behålla 19! Och Källström hade 16! Hade han valt det här själv eller???

Bulgarien hade gett sig fan på att skada Ljungberg, va? Eller var det bara för att bönderna skull få skryta hemma i byn att "jag hade närkontakt med Europas sexigaste spelare..."???

Vilken stämning på läktarna! Vilken underbar sång! Sista minuten imorgon kanske?

Förresten var det en härlig känsla att åka tvärs genom Stockholm inatt med segerrusiga svenskar överallt. Folk är så glada! Och en amerikansk backpacker, som inte fattade någonting, fick en svensk mössa på pendeltåget. Händer inte en vanlig torsdag.

Fick ett sms från en holländsk kompis som hejat frenetiskt på Sverige. Imorgon (senare idag...) är det min tur att heja på Holland. Kan behöva all hjälp de kan få mot tyskarna. Vad mina tyska kompisar tycker tjiiter jag i, de vinner för ofta ändå. Enligt holländskan är båda lagen i kris just nu så jag ska inte förvänta mig "sexy football" imorgon. Ok, men någongång skulle jag vilja se det. Jag undrar hur det ser ut...

Ungefär som andra halvlek idag, kanske?! :-D

No comments: