30 June 2004

Brum brum & Henke

En timmes stirrande framför en datorskärm och jag blev 4 biobiljetter rikare idag. Det är kul att vara försökskanin! Lite jobbigt för ögonen mot slutet bara, kändes som när man kör bil i dåligt väder på natten...

På tal om att köra bil; vad är det för vits med att ha trefilig motorväg om man bara använder två? Med risk för att låta som en stressad 08:a så blir jag tokig på folk som automatiskt lägger sig i mittfilen, trots att det är tomt på insidan. Allra mest tokig blir jag på dem när jag själv cruisar förbi dem på insidan och de tutar åt mig. För det första får man faktiskt köra om på insidan på dessa vägar och tycker de att det är obehagligt - lägg er där själva då så har ni bara EN fil att hålla koll på i backspegeln! Men det gick smidigt att komma hem, innerfilen är snabbfilen i den här stan...

Läste förresten att Henke Larsson inte kan ha nr 7 i Barcelona, för det numret är upptaget. Samtidigt som Henke ÄR nr sju för mig och andra Celtic-fans, så känns det på något sätt naturligt med ett byte nu. Nr 7 och Celtic hör liksom ihop, så blir det nr 9 nu skulle det kännas helt ok. Som början på något nytt liksom. Och jag kan fortfarande inte fatta att det är i Barcelona han ska lira - mitt spanska favoritlag! Jag har haft mina tvivel om honom i den ligan, för jag tror den fria roll han hade i Celtic var den perfekte för honom och jag tror inte han kan få den i spanska ligan, men jag hoppas såklart att jag har fel. Motståndarna kommer han gilla i varje fall, det har vi ju sett i UEFA-sammanhang redan. Och efter allt han gjort för Celtic så är han minsann värd några år i solen innan han åker hem! :-)

No comments: