16 June 2004

Ska det vara gott eller nyttigt, fröken?

Normala dagar äter jag grovt bröd på morgonen, men ibland har jag "mysfrukost" och då har jag gärna rostat bröd med marmelad och ibland när jag äter soppa känner jag bara inte för kavring till. Igår skulle jag köpa sådant gott, saftigt bröd som man kan rosta. Hittade något som hette Pågens energi och det var grovt fast saftigt. Tydligen var det bara 4% socker i (normala mjuka bröd har ca 10) och övriga värden var helt ok, så jag tog det. Det finns väl inget som hindrar att man kan vara nyttig och mysig samtidigt?

Glömde en sak bara. Man blir mycket mättare av grovt bröd. Hade tänkt äta soppa och "gott" bröd till middag så jag kunde knapra chips till Tyskland - Holland. Blev inget mer den kvällen. Det känns som en planeringsmiss, men jag antar att det var ett bra resultat. Man behöver inte välja gott eller nyttigt, nu finns både ock.

Eftersom jag var nyttig lik förbannat igårkväll så blir det rostad bagel med jordgubbsmarmelad till frukost idag. Det är inte nyttigt, men otroligt gott.

No comments: