25 June 2004

Fredagsfyran, v. 26

Frågorna som vanligt direktkopierade ifrån Fredagsfyran.

Tema Förhållanden/ åldersskillnader:

1. Spelar åldersskillnader i ett förhållande någon betydelse? (T säger att det inte är några månader som räknas, utan decennier)

Det skiftar väl från fall till fall.
2. Finns det fördelar?
Beror kanske på vad man är ute efter.
3. Finns det nackdelar?
Hallå, jag blir paff när folk jag tycker är jämngamla inte känner till Drutten & Jena eller drack Portello, så jag skulle nog bli frustrerad över skilda preferensramar!
4. Andreas (suckern som står bakom sajten) brukar säga till mig att tio år är maxskillnaden pga av att det blir jobbigt att planera pensionen tillsammans. Men finns det någon sådan “maxgräns"?
Ok, pensionsplanering är kanske det sista jag skulle ta med i kärleksöverväganden, men... Tror nästan jag har ett slags 10 års "regel" uppåt, men bara typ 2 år nedåt. Det finns en psykologisk gräns när killarna blir yngre än min egen lillebror. Näpp, har inte växt ifrån den gränsen, men jag vet inte om det bara är en teoretisk gräns, har inte testat den än...

No offence, men det känns som lite beiga frågor den är veckan. Trodde det skulle bli midsommartema faktiskt. Nåja.

No comments: