12 June 2004

Tjejkväll

Man behöver det ibland. Tjejkväll med sig själv. Började direkt efter jobbet med att göra lasagne. Funderade som vanligt på om jag gjorde köttfärssås med grönsaker eller grönsakssås med köttfärs. Medan lasagnen gratinerades gjorde jag pajdeg. Fick för mig att det skulle vara spännande att fylla pajen med färska jordgubbar och färsk mango. Har aldrig använt mango förut. Ska den smaka lite småsurt, alla yoghurtar och juicer är ju så söta? Men slutresultatet blev gott. Smakade mest jordgubb.

Åt lasagne framför Pingu på tv. Pingu är kult. "myy-myy!"

Det bästa med att ha tjejkväll ensam är att man kan göra hårinpackning och använda VEET-kräm (hårborttagningskräm) på benen samtidigt. Sedan går man runt naken i lägenheten i tio minuter och ser ut som en fotbollsspelare med rastaflätor. Vaddå, "nähä", du har aldrig sett en kvinna insmord med kräm upp till knäna och med klibbig inpackning i håret, va?

Kan förresten meddela att den där krämen funkade oförskämt bra! Kan knappt hålla fingrarna borta från mina lena vader nu. Nu ska vi se om min syster har rätt i att resultatet håller längre än med hyvel också.

Slät, ren och väldoftande satte jag mig så i pyjamas framför tv:n och kollade på Den ofrivillige golfaren medan jag provsmakade pajen (jag egentligen ska ha imorgon när prusseluskan kommer) och mumsade på lördagsgodis. Stig-Helmer och glimtar av Skottland var precis vad jag behövde ikväll.

Nu känner jag mig fräsch och utvilad. Kan behövas när jag imorgon tar mig an först en arbetsdag med läskigt tidig starttid och sedan en middag och spelkväll med min patroniserande prusseluska. Jag vet, jag är urkorkad, men jag var tvungen att lägga in henne i kalendern innan det blir riktigt tjockt. Så Frankrike-England får jag se på video imorgon natt när hon gått hem. :-)

Oj, himlen är alldeles babyrosa och babyblå ute - vilken perfekt gullig och romantisk avslutning på min tjejkväll!

No comments: