16 January 2005

Femman v. 02

Veckans Femma är en blandad kompott.

1. Vem är den festligaste person du känner?
Tror faktiskt att det skulle vara min yngsta lillebror. Han är den där typen som kan komma in i ett rum, bara stanna upp och utbrista: "Fan vad jag är snygg." Och komma undan med det! Han är så charmig när han är kaxig att det bara blir kul och sött, på något sätt. Vilken annan som helst skulle bara verka töntig.
2. Vad är det sjukaste du någonsin gjort?
He, he... vad ska jag välja... Kanske den där gången 1998/99-nångång när jag flög upp till Luleå mitt i vintern för att se DIF spela hockey. (En vanlig sketen serielunksmatch.) Alla vandrarhem var fulla, så jag satt på Max tills de stängde och knallade sedan runt "på stan" hela natten tills det var dags att promenera ut till Kallax flygplats för att ta första flyget hem igen. Det var kallt och jag var så trött att jag gick och pratade med mig själv, och inte förrän på väg ut till Kallax upptäckte jag ett nattöppet Statoil som jag hade kunnat gå in och värma mig i...
3. Vilken är din coolaste talang?
Jag kan vifta på öronen, är det coolt?
4. När flippade du senast ur?
Jag flippar i princip aldrig ur i negativ mening. Däremot kan nog många tro att jag är full när jag flippar ur på fester, men det är jag inte. Jag tycker bara det är så skönt, för då är allas andras trösklar ungefär där min är, så sådant folk bara skulle stirra på mig om jag gjorde när de var nyktra kan nu uppfattas som ett kul upptåg bara för att folk är lika ogenerade som jag. Senast flippade jag väl i denna mening ur på första ute-kvällen med fäktningsklubben. (Då när jag daskade ordföranden i rumpan...=
5. Har du haft någon frisyr som verkligen inte var att leka med?
Den jag hade i sjuan var kriminell. Det var igelkott a la 80-tal med hög stubb, dessutom var det ljusa tiger-slingor och någon sned, ytterst märklig, lugg till det. Stubben var dessutom ojämn så det var Tintin-stuk på utformningen. Brrr...

No comments: