16 January 2005

Ryanair - bolaget som inte tar dig ända fram.

Men vad i helvetes.... när fick Ryanair för sig att erbjuda idiottider till Glasgow? Den enda tid jag tydligen kan flyga dit är 21:30, med ankomst 22:50. Vad fasiken, då kan man ju inte ens ta sig in till Glasgow, och även om man kunde så vimlar det inte av nattöppna vandrarhem! Spelar roll om flyget bara kosta 4 spänn(!) när jag får knalla runt i Prestwick en hel natt - mitt i vintern. Vad fräsch och lycklig jag då kommer vara på en eventuell anställningsintervju dagen efter... Apbajs, vad sur jag blir.

Uppdatering 20:51
Hm, sista tåget gick tydligen 23:05. Liten marginal, typ. Som tur var upptäckte visst Ryanair själva problemet och - voila - satte in en egen buss mellan Prestwick och Glasgow. Avgång 23:30, ankomst nästan en timme senare. Nu ska jag alltså bara hitta ett vandrarhem med incheckningstid mellan 00:00-02:00... Vad kul det kändes att resa helt plötsligt.

No comments: