16 January 2005

Lär känna dina bloggare

Jerry har gjort det, Deep.Ed likaså. Svarat på ett megalångt Mina Vänner-formulär alltså. Eftersom min hjärna är upptagen med annat just nu (förbereda emigration...) så har det inte blivit så mycket bloggeri senaste dagarna. Att svara på formulär låter därför som en trevlig pausaktivitet. Och så är det ju trevligt att lära känna sina bloggare! Och så är jag ju enkätoman, så jag kan ju inte låta bli... = )

Vad heter du? Carina
I mellannamn då? Carina står som mellannamn. Faktiskt.
Var bor du? Sollentuna
Trivs du där? Hade du frågat för två år sedan hade jag sagt att det ligger på fel sida om stan. Idag stortrivs jag!
Brukar du läsa horoskop, isåfall brukar de stämma? Någon gång händer det väl att man kastar ett getöga. Tycker nog snarare de stämmer i efterhand. Men de är ju skrivna så att de ska stämma för de flesta. Läste horoskopet förra lördagen i Aftonbladet och då stämde allas horoskop in på mig - utom skorpionens.
Äger du några Converseskor? Är det de där fula med röda stjärnan på? Nä, i så fall, de är fula.
Favoritdjur? Hajar är faschinerande. Puffins är tuffa. (Fast så här tokig är jag inte i dem!)
Vad spenderar du dina pengar på? Just nu är det bara det nödvändigaste och presenter (folk fyller år och gifter sig slag i slag). "Normalt sett" blir det teater och någon film också. Hockey och fotboll får jag ju gratis när jag jobbar. :-)
Senaste konserten? Stevie Wonder på Stadion, för att jag jobbade där. Ett jävla oljud...
Festar du mycket? He, he, nä. "Varje gång vi vinner SM-guld" brukar jag säga och det stämmer nog.
Sprit, cider, vin eller öl? Spritdrinkar, ja tack. Svensk cider (är ju som alkoläsk), ja tack. Brittisk cider, nej tack, smakar mäsk... Vin, nej tack. Öl... jag är ölsnobb. Vissa märken, ja tack, resten, nej tack.
Brukar du bli för full? Nej, inte direkt. Bestämmer nivån själv. Oftast håller jag en balans, men ibland vill jag bli riktigt full. Kommer nog ändå inte i närheten av för full.
Antal kuddar i sängen? De är nere i två nu.
Äter du frukost? Alltid. Utan en tyst frukost med tidning blir jag riktigt grinig. Det är ju då man vaknar till!
Kan du baka bullar? Japp. Mycket smör, socker och kanel är hemligheten för saftiga och goda bullar. Nä, de är inga hälsobullar, men det ska de inte vara heller.
Har du varit med i scouterna? Nej, men i Flygvapen Ungdom. Sköt ihjäl mina egna befäl under en övning så jag antar att jag inte är något soldatämne...
Bläck eller blyerts? Beror på vad man ska göra. Bläck när jag skriver under, blyerts när jag gör anteckningar.
Vad har du för mobiloperatör? Comviq.net
McDonalds eller Burger King? Whoppern från BK, pommes frites från McD. (Och vitlöksdippen från Max.)
Är du allergisk mot något? Ja, tobaksrök, rökelse, starka dofter och pälsdjur. (Så varför måste katter vara så himla söta!?)
Müsli eller Corn Flakes? Beror på om det är fil eller mjölk till.
Äger du ett busskort? Jag bor i Sollentuna. Vad tror du?
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Oftast är den vit.
Vad åt du till frukost? Idag var det söndag och då är det mysfrukost. D.v.s. nåt annat än fil/gröt, smörgås och te. Imorse blev det limpsmörgås, kall o'boy och apelsinjuice jag pressat själv.
Hur ser du ut idag? nyduschad, kammad, glasögon, blå pyjamasbyxor och Djurgårds t-shirt. Inte snygg men bekväm.
Har du haft sex idag? He, he... *hrm* ha, ha... *host* moahahahahahaha!!!
Nästa mål i ditt liv? Fixa ett jobb i Glasgow och flytta dit.
Roligaste resa? Oj... Jag borde göra en topp 10 på den här punkten. Men roligast av dem... Oj... jag vet inte. Det går inte att välja bara en, de är inte jämförbara.
Vad såg du senast på tv? Magnolia på DVD. Den är helt underbar.
Hur svarar du i mobilen? "A de e Carina."
Vem ringde du senast? Min syster.
Vad sa den du ringde? Att man i England (där hon bodde) får 100% i sjukersättning - från dag ett! Nu vill man ju nästan flytta dit och bli sjuk, ju. Social turism, kallades det, va? :-)
Antal timmar sömn i natt? 6-8.
Sov du ensam? Sov? Inte sover? Sov förr i tiden, menar du, eller inatt? Äh, sover ensam hur som helst.
Har du besökt Pajala? Mmm... jag vet faktiskt inte.
Brukar du snusa? Nä.
Vad innehåller din favoritnattmacka? Innehåller eller vad jag har på? Favoriten är nog rostad "Jättefranska" bara med smör på. Det är så gott när det smälter.
Tycker du om din pappa? Nej, jag älskar honom, helt förbehållslöst.

No comments: