3 December 2004

Fredagsfyran, v. 49

Tema: Karriär

1. Är du nöjd med din karriär?
Den har inte börjat än. Och just det är jag inte nöjd med.

2. Är det överhuvudtaget viktigt att satsa på sin karriär?
Det beror nog på vilka mål man har i livet. För mig är inte karriären viktig. Däremot att få pyssla med det jag gillar och utveckla mig när jag känner att jag är redo för det.

3. Finns det något sätt att kombinera karriär och fritid utan problem?
Att se till att göra det. Man får väl fråga sig vad man värdesätter högst och anpassa livet till det. Jag skulle t ex inte acceptera ett jobb där jag bara jobbar och sover - om det inte är mitt absoluta drömjobb så jobber ÄR min hobby. Annars ser jag en tydlig linje dem emellan.

4. Har du något karriärtips?
Av de karriärer jag haft hittills så har jag lärt mig att man tjänar på att slicka röv, tjata och sparka nedåt. Men jag sabbade en karrär för att jag vägrade nummer 1 och 3 och den andra har tagit lång tid för att jag inte tjatat. Det enda riktiga tips, som jag själv kan stå för, är att jobba bra och se till att folk ser det, så man inte blir tagen för given i det fördolda.

No comments: