24 December 2004

God jul på er!

Pojken på4-5 år hoppar jämnfota upp och ner som en besatt.
"Åh, pappa, pappa, jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska göra! Jag kommer inte kunna sova inatt!"

Det var signalen för mig igår - nu är det jul!

Har precis avnjutit sista avsnittet av julkalendern - jo, det var faktiskt en riktig höjdare! Hela boken är full av favoritcitat. Sabba! Nu på morgonen har jag också gjort rödkålssallad (kall variant med purjolök och äpple) och renskrivit julklappsrimmen. De är så dåliga så de är roliga, tror jag. Morsan är proffs på det där med dåliga julklappsrim. Hennes är hysteriska. Man kan inte läsa dem på förhand för hon skriver verkligen vad man får, men hennes nödrim - och orim - är guld för oss med torr humor. En dag ska vi göra en bok av dem. Kanske när hon fyller 75 vad det lider.

Nästa punkt på dagordningen är att äta frukost - till Trolltyg i tomteskogen!

God Jul på er allesammans!

No comments: