25 December 2004

Fredagsfyran, v. 52

Tema: Jultraditioner

1. Vad innebär julhelgen för dig?
Som så ofta så innebär den julfirande med familjen på julafton och jobb resten av dagarna.
2. Hur skulle du vilja att julhelgen var?
Ledig alla röda dagar så man kan känna lite julefrid och jullov. Och då skulle jag gärna vilja ha snö och fint väder så man bara kan gå runt och mysa.
3. Är traditioner viktiga?
Både och. Dem man gillar är viktiga, de andra tenderar att bli en börda. Jag tycker ju inte att man "ska hålla på traditionerna" bara för att det ska vara så, vet man inte varför och känns de fåniga så är det nog dags att ifrågasätta dem. Inget är så heligt att man inte kan ändra det.
4. Finns det någon jultradition du absolut skulle vilja slippa?
Ja, en. Men det är inte upp till mig att ändra den. I övrigt har jag bara sådana jag vill ha. Fast dessa tenderar att bli fler och fler för varje år. Jag förstår inte...

No comments: