1 October 2004

Fredagsfyran, v. 40

Shit, snacka om interaktivitet! Mailade förslag till Andreas och några minuter senare ligger det uppe på nätet. Läskigt. Hoppas han får in fler, så det inte innebär att förslagen tagit slut nu...

Tema: citat

1) Har du något favoritcitat som vägledning i livet?

Jag gillar "Så som du vill att andra ska vara mot dig skall du ock vara mot dem", eller nåt sånt. Det är ifrån Bibeln och vi hade det uppsatt i klassrummet i låg- och mellanstadiet. Jag tycker att det sammanfattar allt man egentligen behöver tänka på här i världen.
2) Vilket är ditt absoluta hat-citat?
"Det går över." Jaha, men det hjälper inte min misär och mina problem just NU!!!
3) Har du själv sagt något som blivit ett citat använt av andra?
Det är lite kul när man tänker för fort om blandar ihop talesätt eller vad man tänkt säga och så blir det något helt obegriplig. Någon gång sa jag, angående att en sak aldrig blev gjord, att det var "Mycket snack i liten låda." Detta har jag hört andra i gruppen anamma, även om man nu glömt var det kom ifrån.
4) Har någon annan sagt något som du själv tagit till dig och citerar?
Det finns två saker som direkt dyker upp i huvudet. Dels när en teater-kollega sa att något passade "som smör i handsken". Och det har faktiskt slunkit ur mig då och då. Dels när jag och två kompisar var uppe i Luleå och såg DIF "förlora" med 2-2 mot Luleå Hockey. Min kompis sjönk besviket ner på marken och stönade "ååååh". Just då kom tränaren åkande i en taxi. Bilen stannade, backade och tränaren öppnade bakdörren och sa till min kompis:
"En Djurgårdare står upp, de ligger inte ner."
Och det tycker jag är ett strålande citat!

No comments: