10 November 2004

Bidde ingen mössa, bidde munspel!

Varför lär man sig inte? Nu har jag varit i varenda butik i hela jäkla Stockholm och det är ändå den mössa jag såg först som jag vill ha. Men jag vill inte ge 249 spänn för den! Jag var i Täby idag och blev till slut så trött så jag beslöt att ignorera prislappen, jag måste ha en snygg mössa. Ödet ville inte det, för just den butiken i kedjan hade inte just den modellen. Då blev jag så lack så jag gick och köpte ett munspel istället.

Jag köpte ett i Skottland, "D-key". Det var bara kastratsångare som kunde sjunga med. Nu ville jag ha en lägre tonart och det blev då en i "C". Tjoho! Fördel: även om man fortfarande måste spela på höga toner så är de lägre än förut. "Fields of Athenry" blev mycket bättre! Nackdel: Det är fortfarande samma irriterande toner som saknas. "Non nobis domine" spelas i fel tonart.

Nu ska jag fortsätta ligga på soffan och spela. Det finns inget mer avkopplande! Hm, jo, att ligga på rygg i gräset på ett soligt berg i Skottland och göra detsamma. :-)


No comments: