26 November 2004

Tillbaka igen.

Tvingade iväg mig att jobba på Djurgården - HV 71 igår. Vilken tur! Nu minns jag varför jag älskar hockey igen. Det har varit lite si och så med det sista tiden p.g.a. mycket att göra, många andra intressen och uselt spel de gånger då jag varit där. Igår var det både fart, tuffa tag och storspelande lirare. Jag syftar främst på trollgubben Nisse Ekman (2 mål igår) och flygande målvakten Martin Turco.

Vilken skön lirare! Vi hade inte en målvakt, vi hade en tredje back. Han fintade, drog och skickade smörpass Myllys hade varit avundsjuk över om han såg. Jag började undra om det var dåligt betyg för Elitserien eller om det var HV's långsamma forwards som gav honom så många sekunder att hitta passningsmottagare. Å andra sidan är han ju van vid trånga rinkar och snabba beslut borta i NHL så de här större rinkarna kanske ger honom den där extrasekunden som fick det att se ut som en evighet. Bättre motstånd får utvisa.

Säkerhetsorganisationen har fått kritik av supportrarna för att vara otrevliga. Jag tror det beror på i vilken situation man mött oss, men jag förstår ändå kritiken till viss del. Det finns folk hos oss som inte gått charmskola, men det är heller inte som om klubben kan välja och vraka bland ansökningarna. Jag har själv kritik mot en del uppträdanden och tillvägagångssätt, vilka jag håller internt, men redan igår märkte man att gruppledarna försökte förmedla en förbättrad serviceattityd. Bra. Tyvärr tror jag dock att det är de som redan är serviceminded som ser det prekära i kritiken. Det brukar ju vara så med kollektiv kritik att dem det berör inte fattar att det är dem det berör... Personligen tar jag inte åt mig, för jag vet att jag ibland t o m är lite för trevlig, jag kan bara fortsätta försöka vara ett gott föredöme och hoppas att vissa har vett att ta efter.

F ö är väl ändå höjden av service att sitta och översätta varenda ramsa som sjungs till engelska. Även om det var mer förklaring än översättning, för det kan ju tyckas knasigt att man sjunger en sång om järnkaminer... Några amerikaner tackade varmt för hjälpen.

DIF hade kommit med en almanacka inför nästa år. Den vill jag inte ha. Halva sidan var text, halva var en ful porträttbild av en spelare. Herregud, kunde man åtminstone inte välja en snygg aktionbild eller göra en snygg fotografering av killarna, med lite konstnärlig glöd i. Skräp, Djurgården!

No comments: