24 November 2004

Tro vad ni vill

En amerikan rostade en smörgås för 10 år sedan och tyckte sig sedan se Jungfru Marias ansikte i den. Nu har mackan sålts för 193 000 kronor.

Jag ser också ett kvinnoansikte i smörgåsen. Det är riktigt coolt, för det framgår tydligt. Men att det skulle föreställa någon speciell... tja, det beror på vad man vill tror på. Jag tycker allt kvinnan är lite lik Scarlet O'Hara i Borta med vinden. Eller bara en kvinna, vilken som helst. Men vill man att det ska vara Jungfru Maria så vill man. Hade det varit ett mansansikte hade jag säkert velat att det var Michael Owen...

Kvinnan som rostade mackan menar att det faktum att den inte möglat på tio år är ett tecken på att den är helig. Jag skulle vilja säga att det är ett tecken på att den torkat. Jag torkar brödbitar hela tiden, låter man dem bara ligga i torr luft så torkar de. Att mackan inte möglat är alltså snarare ett tecken på att burken inte skapat en fuktig miljö. Man tror vad man vill.

Fast det är lite coolt. Som bäst har jag väl sett ett hjärta i te-bladen.

No comments: