29 November 2004

OBS! Ej för spelmissbrukare

Innan det blev 18 årsgräns på att tippa så brukade jag lämna in en rad inför Tipsextra. Det var på den tiden då de stora matcherna med de riktiga lagen visades med pling i rutan, innan tv-världen blev kaos. Som bäst fick jag 11 rätt men det var i en omgång med taskig utdelning så jag minns inte ens vad det gav. Jag slutade någon gång när jag var 16-17 och glömde lämna in raden. Den veckan hade jag 13 rätt. Näpp, har varken förlåtit mig själv eller världen för det som hände.

Sedan dess har jag lämnat in en säker trippel då och då. Jodå, det finns säkra tripplar, men de kommer bara några gånger om året. Det var på den tiden (före Glasgow, alltså...) då jag hade järnkoll på hela hockey-Sverige. Jag vann 9 gånger av 10. Svenska Spel kunde vara glada att jag aldrig satsade mer än en 10:a.

Nu tänker jag ofta att jag skulle vilja lämna in en trippel eller en tipsrad - de kostar faktiskt löjligt lite och en femma kan man ju avvara - men det blir inte av. Förrän nu. Nu har jag hittat en ny kul leksak på nätet. Svenska Spel.

Ingen fara, det finns ingen speldjävul i den här kroppen. Man blir inte fattig av att satsa femmor och festa till på en tia... Jag satte in 150kr på spelkontot, vilka jag tänkte leka upp på ett par månader. Köpte en tia och, tro det eller ej, men det som aldrig händer i verkligheten händer såklart på nätet - jag vann 200 spänn! Och blev hellack för att jag inte kunde föra över det till mitt vanliga konto.

Men nu har jag bestämt att jag inte ska aktivera den funktionen om jag inte vinner storvinst. Jag tänker ha pengarna att leka upp för. Just ikväll hoppas jag på en trippel. Den är inte säker, men det vore kul om den gick in.

No comments: