17 November 2004

Lite att förlora gör inget att förlora

När jag handlade idag betalade jag ca 80 spänn med hjälp av en ICA värdecheck och mynt. Jag har mindre än 200 spänn kvar till lön (nä, har ingen aaaaning om var pengarna försvunnit...) och tänkte att jag skulle panta burkarna jag har om det krisar.

Så ringde det på dörren nyss. Jag hade för ovanlighetens skull tv:n på och min första tanke var "nej, tv-pejlaren", så jag hoppar glatt (mental förberedelse!) upp med föreställningen att jag ska svara "ja, jag har precis fått en så lappen skickas om någon dag". Utanför står dock tre smågrabbar och frågar om jag har pantflaskor till deras klassresa.

Jaha, tagen på sängen som jag blev så fick de allihop. Så nu har jag ännu mindre än 200 spänn kvar. Men, herregud, man vill ju gärna att ungarna kommer längre än Skansen...

No comments: