26 November 2004

Fredagsfyran, v. 47

Fredagsfyrans Tema: Mat & Nyttigheter

1. Finns det något sätt att äta nyttigt utan att ta fram hushållsvåg och tabeller?
Det är ju det gamla vanliga mantrat; mer fiber, mer grönsaker, blanda både kolhydrater, protein och grönt, variera kosten osv. Det bästa jag hört var "Man kan äta allt - men inte alltid". Det säger sig ju självt att ständigt intag av fett och socker inte är bra, men en Big Mac & Co då och då är ingen fara, bara fest.
2. Har du funderat på att testa någon modern diet?
Nope, och förklaringen ligger i uttrycket. "Modern diet" - modet ändras. Jag testade inte flygvärdinnebantningen eller Banandieten heller. Sunt förnuft räcker. Det är jobbigt ändå att försöka äta efter det!
3. Använder du någonting som huskur mot olika krämpor?
Vitlök och C-vitamin äter jag massor av. Men när krämpan väl satt in... Jag har inte såna krämpor tror jag... Dricker vatten mot huvudvärk eftersom det oftast beror på vätskebrist.
4. Vad anser du vara det viktigaste för att lyckas i köket?
Mod att våga misslyckas.

No comments: